Reason to be happy

3:46 PM

Assalammualaikum

Hari ini hari MC
Bukan pesakit minta MC
Tapi aku yg MC
Acute pharyngitis-diagnosis aku

Bagi para doktor eh gedik sgt nak MC
Haha
Aku pun pikir mcm tu.
But i need rest
My brain need rest
Sebelum jiwa aku kacau

Semalam aku busy
Sampai 2pagi
Macam emergency department
Aduhh
Takpe.bantu orang sakit.
Pahala.

So aku pun cuti hari ni.
Rehat.kacau laki aku tgh keje
die suruh aku tidur.

Tapi,
Takboleh.
Sebab banyak benda nak buat.
Otak2 ibu2 kan.Ligat.

Blessed.itulah perasaan aku.
Memang aku tgh sakit.
Tapi dari pagi tadi,
Aku jumpa orang-orang yang baik.

Di tadika,cikgu-cikgu bantu aku,
sambut hari lahir wardina.
It's her wish.
To hv a birthday in her school.
And i cannot let her down.
Walaupun kami tgh tight budget.
Tapi kami usahakan.

Dari malam tadi,
Kak fyda tolong aku,
siapkan "goodies budget"

Dia isi.Aku seal.Dia susun.
Oh goodies ni budget sgt.
Plastik 100pcs rm7.90
1kg biskut bantal rm15.
Dapat utk 55 students.
Jimat kan?
Thank you kak fyda.

Aku suka apam polkadot.
100+ apam untuk rm40
Fatin tolong orderkan
Thanks fatin

Aku order bihun dan air
Menu party
Simple
Rm2.50/per head
Kak nana hantar
Thanks kak nana

Oh.satu problem.
Delivery salah hantar apam
Die hantar ke klinik walhal
Aku di tadika
Anis hantarkan ke tadika
Thanks anis

Makcik fotostat made my day
Happy die dengar aku seorang doktor
Profesi bukan apa-apa pada aku
Tapi dia senyum
Aku happy

Aku hantar offer letter
Makcik kekwat pun berseri2 hari ni
Alhamdulillah

Alhamdulillah untuk hari ini
Walaupun tekak ini sangat gatal
Walaupun mata ni penat
Walaupun otak ni sangap
I feel blessed
Contented.

Masalah tu memang banyak
Tapi tak payah fikir
Why?
There's many reasons to be happy.

You Might Also Like

0 comments

I read:

Makeup geek