RAMBUT GUGUR SELEPAS BERSALIN

4:15 PM

Assalammualaikum..



Memang ramai ibu2 mengalami masalah ni. Ada yang kata lepas anak suke sembur2 air liur, mule lah rambut gugur. Macam-macam mitos sebenarnye. Tapi itulah hakikatnye..rambut kita tetap gugur and rase frust sangat bile time mandi terutamanya..nampak rambut berguguran dekat lubang air tu kan..Bile tarik pun banyak yang keluar...Aduii...mula la fikir yang bukan-bukan.. Segala jenis penyakit keluar dalam kepala otak. 

Tengok dekat cermin.. muka cantik tapi alahai rambut nipis pulak... Kebanyakkan shampoo dekat luar sana akan membuatkan kulit kepala kita ni jadi kering..bile kering..struktur rambut akan rapuh dan mudah gugur. Macam saya sendiri ada banyak produk yang saya dah cuba. Ada yang kene order dari oversea..Alahai sudahla mahal...lambat pulak nak dapat..

Tapi sejak beberapa bulan yang lalu saya sendiri dah cuba satinique anti hairfall set ni. Alhamdulillah memang improving sangat-sangat condition rambut saya.
Saya pakai set untuk rambut ggugur ni yang terdiri dari shampoo, conditioner and tonic rambut. satu set ni tahan untuk 1-2bulan. Selain dari tu saya guna satinique hair oil serum jugak. Oil ni boleh melembut dan merapikan rambut disamping menguatkan struktur rambut. Anak-anak saya pun pakai minyak rambut ni. Yang bestnye dia tak melekit dan meresap kedalam rambut. 







Satu set ni terdiri daripada:

-​ Syampu Antirambut Gugur SATINIQUE (280ml)​
-​ Perapi Antirambut Gugur SATINIQUE (280ml)​
-​ Tonik Kulit Kepala SATINIQUE (80ml)​


manakala satiniwue hair oil serum pulak dijual merasingan tau..kalau nak try loose item satu2 pun boleh.. sape berminat boleh whatsapp saya (fida) untuk tahu lebih lanjut macam mana nak rawat rambut gugur selepas bersalin. Harga yang pastinye saye bagi harga terbaik. no worries.

email me at thepurple_petals@yahoo.com if you keen for order and hair consultation

You Might Also Like

0 comments

I read:

Makeup geek